fbpx

מתנות לסוף שנה לגני ילדים

מתנות לסוף שנה

מתנות לסוף שנה לילדים נתפסות הרבה פעמים כמלכודת: מצד אחד קיים רצון להעניק להם משהו מיוחד, ובמיוחד כאשר מדובר בצוות חינוכי שעבר עם הילדים תהליך משמעותי וארוך, לרוב תוך היכרות מעמיקה של כל אחד ואחת מהם. אך מצד שני, הקושי לתת מתנה שוות ערך לקבוצה של 30 ילדים ולפעמים אף יותר מכך, הוא מובן ואף מוצדק. אז מה עושים?

הכירו את הזירה החדשה שלכם להענקת מתנות

אנו בסטודיו פמיליה מתמחים במציאת המתנה המושלמת עבורכם, בין אם מדובר בהענקת מתנות לסוף שנה ובין אם אתם מעוניינים לפנק את הילדים גם באירועים אחרים במהלך השנה. מגוון המתנות שלנו הוא רחב ומתפרש על פני נושאים רבים, כך שאין ילד או ילדה שלא תוכלו למצוא עבורם מתנה שהם יאהבו במיוחד. כך, אם אתם מחפשים מתנות לסוף שנה עבור גן או כיתה מסוימת, ואינכם יודעים במה לבחור, תוכלו קודם כל לשאול את עצמכם מה הייתם הכי רוצים להעניק לילדים באותה קבוצה מבחינה רעיונית? (למשל רכישת מיומנויות מסוימת, מתנה מגבשת בין כל חברי הקבוצה, או סתם פינוק מהנה), בשאלה זו כדאי גם לחשוב על התפקיד שאתם עצמכם מילאתם עבור אותם ילדים, ולנסות לקשר את המתנה שלכם לתהליך שעברתם איתם יחד.

מצאתם כבר את מה שאתם מחפשים?

במיקוד המטרה הספציפי של המתנה שלכם, לרוב יהיה קל לכם יותר למצוא את מה שיתאים לקבוצה, אך אל תשכחו כמובן לעשות זאת תוך התחשבות ברצונות ובמצב הקיים שלהם: אם למשל חשבתם על תמונה מוגדלת של כל הילדים יחד בגן או בכיתה (בהנחה שהם נשארים יחד בשנה הבאה), אך ישנה כבר תמונה כזו, אולי יהיה עדיף לחשוב על משהו אחר עבור הילדים. אך מצד שני, אם תנסו לדבר על כך עם כמה מהם יכול להיות שתגלו שהם דוקא מעוניינים להחליף את התמונה הקיימת, משום שהתמונה הקודמת כבר נחשבת לישנה וישנה ציפייה לחדש אותה – כמו שלוחות וקישוטים אחרים על הקירות מוחלפים ומתחדשים. זו הסיבה לכך שדרושה מחשבה ובעיקר הקשבה כנה לרצונותיהם של הילדים, ולמעשה אין גם כל מניעה מלשאול אותם על כך – באופן ישיר יותר או פחות.

איך לשאול את הילדים לרצונם?

הערה נוספת וחשובה לא פחות בהקשר השאלה לרצונם של הילדים בנוגע למתנה, היא ההבהרה שמה שהם יענו לא בהכרח יהיה מה שייבחר לבסוף. מתנות לסוף שנה הן לרוב מתנות גדולות יחסית, והן ודאי משמעותיות מאד עבור הילדים, ולכן חשוב להנמיך את הציפיות הגדולות ולשמור על השליטה בידיים שלכם. בתוך כך, רצוי לשאול את הילדים שאלות כלליות יחסית ולא ספציפיות העוסקות במתנה אחת מסוימת, וגם אם אחד הילדים מעלה בעצמו סוג מתנה ספציפי, אפשר בהחלט להניח שהוא מצפה לקבל אותה דוקא מהוריו, ולכן יש להסביר לו שהם הכתובת לכך, ושבגן או בכיתה הדגש הוא שונה ומתחשב בצרכיה של הקבוצה כולה.

לגזור ולשמור – רעיון לפעילות עם תמונה כמתנת סוף שנה

במקרים בהם אתם מהווים חלק מהצוות החינוכי בגן או בכיתה, אבל לא עברתם תהליך עם כולה אלא רק עם כמה ילדים ספציפיים, תוכלו להצטלם עם כל אחד ואחת מהם באופן אישי, ולבסוף להעניק להם את התמונה בתוך מסגרת. ואם אתם רוצים להפוך את מעמד הפרידה לאישי ומיוחד עוד יותר, תוכלו אפילו להדפיס ולמסגר שני עותקים של התמונה, ולצייר יחד עם הילדים (כל אחד באופן אישי) על המסגרת באופן חופשי במפגש הסיכום – כך שהפגישה תהווה עיבוד טוב להבנת הסוף והסיכום של התהליך.

סגירת תפריט
wa icon load icon